Не шанавалі роднай мовы –
Чужая месца заняла.
Ды адрадзіць душу і словы
Нам шанс гісторыя дала.
Усіх адчайна заклікаем
На мове роднай размаўляць.
Любіце мову! – заклінаем,
Яе нам вечна шанаваць.
В. Жуковіч
Фарміраваць беларускае маўленне дзяцей можа толькі выхавальнік, які сам любіць мову і ўмее на ёй размаўляць. Мова выхавальніка – адна з асноўных крыніц развіцця мовы дашкольніка. Таму на працягу навучальнага года мы арганізуем розныя формы метадычнай дапамогі выхавальнікам, якія спрыяюць больш якаснай арганізацыі адукацыйнага працэсу на беларускай мове.
Так у ДУА “Яслі-сад №4 г.п. Глуск” для выхавальнікаў была арганізавана дзелавая гульня “Роднай мовы пералівы” з мэтай пашырэння ўзроўня ведаў педагогаў па беларусказнаўстве; папаўнення метадычнай скарбонкі ўдзельнікаў семінара практычнымі матэрыяламі; садзейнічання развіццю індывідуальнага творчага вопыту, удасканалення валодання беларускім маўленнем.
Распачалося ўсе з гульні-віктарыны “Рускай мове дай разгрузку – размаўляй па-беларуску!”. Пытанні былі звязаны не толькі з роднай мовай, але і літаратурай, гісторыяй і культурай беларусаў. Наступнымі выпрабаваннямі для педагогаў сталі гульня -ветлівасць “Мудраслоўе на кожны дзень”, гульня “Гадавое кола беларускіх свят”, маўленчая гульня “Перакладзі і растлумач прымаўку”, музычная гульня “Адгадай мелодыю”(запіс беларускіх народных песень, ансамбляў “Верасы”, “Песняры”).
Завяршылася дзелавая гульня практычнай часткай “Лялька – нацыянальны атрыбут”, якую арганізавала выхавальнік Лебядзева Ірына Уладзіміраўна. Педагог расказала аб гісторыі з’яўлення першай лялькі, традыцыях, сямейных падзеях або святах, звязаных з імі. Выхавальнікі не толькі пазнаёмілісяз рознымі відамі лялек, але і самі змаглі зрабіць ляльку-мотанку, ляльку-берагіню.
Людміла Ліхадзіеўская,
намеснік загадчыка
ДУА “Яслі-сад №4 г.п. Глуск”